Přehled úseků

IV.MORAVA RUN (2024)

Celá trasa

  270 km ↑ 955  ↓ 1423

U  2 Dolní Morava - Pohořelec

   11 km, ↑ 371,  ↓ 138

U  3 Pohořelec - Hanušovice

11,9 km, ↑   39,  ↓ 480

U  4 Hanušovice - Bohdíkov

10,5 km, ↑ 197,  ↓ 243

U  5 Bohdíkov - Bohutín

  9,7 km, ↑ 141,  ↓ 176

U  6 Bohutín - Postřelmov

  9,1 km, ↑     0,  ↓   32

U  7 Postřelmov - Lukavice

10,3 km, ↑     0,  ↓   22

U  8 Lukavice - Moravičany

11,1 km, ↑     0,  ↓   15

U  9 Moravičany - Nové Zámky

  8,9 km, ↑   27,  ↓   28

U10 Nové Zámky - Březové

10,2 km, ↑     0,  ↓   26

U11 Březové - Horka nad Moravou

  8,8 km, ↑     0,  ↓     9

U12 Horka nad Moravou - Olomouc

  9,4 km, ↑     0,  ↓   11

U13 Olomouc - Kožušany-Tažaly

  8,4 km, ↑   13,  ↓     6

U14 Kožušany-Tažaly - Dub nad Moravou

  8,9 km, ↑   50,  ↓   52

U15 Dub nad Moravou - Tovačov

  8    km, ↑     0,  ↓   21

U16 Tovačov - Kojetín

10    km, ↑   14,  ↓   27

U17 Kojetín - Kroměříž

11,4 km, ↑   14,  ↓     0

U18 Kroměříž - Kvasice

  9,8 km, ↑     0,  ↓   18

U19 Kvasice - Otrokovice

  8,5 km, ↑   18,  ↓     6

U20 Otrokovice - Spytihněv

  9,4 km, ↑   18,  ↓   22

U21 Spytihněv - Uherské Hradiště

  8,2 km, ↑     0,  ↓     9

U22 Uherské Hradiště - Ostrožská Nová Ves

  9,3 km, ↑     5,  ↓     9

U23 Ostrožská Nová Ves - Uherský Ostroh

  6,6 km, ↑     0,  ↓     9

U24 Uherský Ostroh - Veselí nad Moravou

  6,3 km, ↑     5,  ↓     6

U25 Veselí nad Moravou - Strážnice

  8,5 km, ↑     0,  ↓     4

U26  Strážnice - Skalica (přistav) (SR)

10,5 km, ↑     0,  ↓     6

U27  Skalica - Hodonín

  9,5 km, ↑   14,  ↓   19

U28 Hodonín - Mikulčice (naleziště)

  6,9 km, ↑     0,  ↓     7

U29 Mikulčice - Tvrdonice

10,1 km, ↑   29,  ↓     0

U30 Tvrdonice - Lanžhot

  8,9 km, ↑     0,  ↓   30

O TRASE ZÁVODU

CHKO Litovelské Pomoraví

Polovina 8. úseku, 9; 10; 11. a polovina 12. úseku závodů MORAVA RUN vede skrz CHKO Litovelské Pomoraví. Tok řeky Moravy se zde větví ve vodní síť vinoucí se širokou údolní nivou. Významná část zdejší říční krajiny zůstala víceméně v přírodním stavu, kde les a řeka tvoří jeden celek. 

Baťův kanál

Původně se plánoval mnohem rozsáhlejší projekt Dunajsko-oderský průplav. Po povodni v roce 1930 se Tomáš Baťa rozhodl vybudovat průplav Rohatec - Otrokovice. Usplavnit tak část řeky Moravu a pomocí rozsáhlé stítě kanálů udržovat vodu v krajině. Baťúv kanál je dnes především rekreační oblast. 

Moravská stezka

Moravská stezka je páteřní cyklistická trasa, která spojuje Jeseníky s jižní Moravou. Vede podél řeky Moravy a protíná tak všechny významné oblasti Moravy - Jeseníky, Hanou a Slovácko. Cyklista si užije adrenalin v horách, klidnou jízdu moravskými vesnicemi i výlety za dobrým vínem a jídlem.