V. MORAVA  RUN

280 km napříč Moravou podél toku řeky Moravy

8 - 9. 8. 2025

"PROTI PROUDU"

Týmový závod

7 - 12 členný tým

2 kategorie

dle počtu členů 7 - 9 / 10 - 12

280 km

napříč Moravou podél řeky Moravy

30 úseků

v průměru 9 km / úsek

59:59 / km

nelimitujeme tempo

V. MORAVA RUN 2025

280 kilometrů tohoto štafetového závodu vede s tokem řeky Moravy. Páty ročník odstartuje tentokrat na jihu Moravy a účastníci se poprvé vydají proti proudu moravského toku. Nejprve tedy proběhnou celým Slováckem, kde se Morava dělí o vodu s Baťovým kanálem, nad sobotním ránem zamíří k hanácke metropoli na kterou navazuje CHKO Litovelské Pomoraví, úpatí Jeseníků a Králický Sněžník, kde Morava pramení. Celkem 30 úseků, po cca 9 km, čeká na to, až si je rozdělí 7 - 12 členů každého týmu.

CO SE DĚJE

V. Morava run přínáší několik nových úseků i občerstvovaček - předávkových míst. Do letošního závodu se také vrací značení. 

Tato horská prémie dostala název Vlčí, dle místa ke kterému se pojí. Jde o úsek z Hanušovic do kopců, který čítá 12 km a 500 v.m. převýšení. A to už si zaslouží sólo odměnu. Speciální odměna čeká ale na toho, kdo bude V. Tedy 5. stejně, jako temto ročník.   

Původně bylo v plánu jen Uherské Hradiště, kde by se závod měl pohybovat kolem půlnoci. Na mysli byl i ranní Kojetín. S dobrou spoluprací z předchozích ročníků zůstává Litovel a přidáváme Bohutín. Jde především o sprchy, ale také možnost odpočinku za nepříznivého počasí. 

Už třetí ročník za sebou startujeme v pátek navečer. V sobotu odpoledne až večer dorážíme do cíle. týmy které nespěchají domů je přepadne velká únava, mohou s námi zůstat v cíli do neděle. Tentokrát v kempu na Dolní Moravě

Startovné V.MR je možné hradit také benefitními body

O TRASE ZÁVODU

CHKO Litovelské Pomoraví

Polovina 8. úseku, 9; 10; 11. a polovina 12. úseku závodů MORAVA RUN vede skrz CHKO Litovelské Pomoraví. Tok řeky Moravy se zde větví ve vodní síť vinoucí se širokou údolní nivou. Významná část zdejší říční krajiny zůstala víceméně v přírodním stavu, kde les a řeka tvoří jeden celek. 

Baťův kanál

Původně se plánoval mnohem rozsáhlejší projekt Dunajsko-oderský průplav. Po povodni v roce 1930 se Tomáš Baťa rozhodl vybudovat průplav Rohatec - Otrokovice. Usplavnit tak část řeky Moravu a pomocí rozsáhlé stítě kanálů udržovat vodu v krajině. Baťúv kanál je dnes především rekreační oblast. 

Moravská stezka

Moravská stezka je páteřní cyklistická trasa, která spojuje Jeseníky s jižní Moravou. Vede podél řeky Moravy a protíná tak všechny významné oblasti Moravy - Jeseníky, Hanou a Slovácko. Cyklista si užije adrenalin v horách, klidnou jízdu moravskými vesnicemi i výlety za dobrým vínem a jídlem.